E-Commerce Manager

HOOFDKANTOOR ROOSENDAAL

Als E-commerce Manager weet je als geen ander dat het heel logisch is dat tuinmeubelen online worden gekocht. Natuurlijk de lounge- en tuinsets, ligbedden, parasols, maar ook de vele accessoires zoals kussens, plaids, dienbladen en gashaarden. Bovendien weet je vanuit ervaring hoe je de klant op de beste manier door de webshop leidt. 
 
Er ligt een mooie kans voor jou om als E-commerce Manager bij BuitenHof Tuinmeubelen aan de slag te gaan en de online verkoop in drie landen naar een hoger niveau te brengen! En het beperkt zich niet tot de webshop alleen: vanuit de strategie is omnichannel een speerpunt. Hierbij is het belangrijk dat de on- en offline omgeving naadloos in elkaar overgaan.

Wie zijn wij?

BuitenHof Tuinmeubelen is gespecialiseerd in het ontwerpen, produceren en verkopen van mooie tuinmeubelen en onderscheidend in het voeren van eigen trendsettende en exclusieve labels in de markt. Met de hoofdvestiging in Roosendaal wordt er samen met ongeveer 400 medewerkers flink aan de weg getimmerd. Wij groeien hard! Binnen ons Buitenhof heerst een open bedrijfscultuur waarin ruimte is voor de ontwikkeling en groei van goede medewerkers.

Onder de Primavera Groep vallen de 32 winkels van BuitenHof Tuinmeubelen in Nederland en België, met daarnaast webshops in Nederland, België en Duitsland. Naast de detailhandel is de groep actief als internationale groothandel onder de naam Life Outdoor Living over de gehele wereld en onder Spring Outdoor in de Benelux.

Wat ga jij doen?

Je begint aan een veelzijdige job die op veel gebieden nog in de ontwikkelingsfase zit en waarbij je snel impact maakt. De potentie is hoog en alle tools liggen klaar om e-commerce flink te laten groeien. Als E-commerce Manager is het aan jou de taak om die tools goed in te zetten, met het team.

Wat zit er nog meer in jouw takenpakket?

  • Samenstellen van- en leidinggeven aan een stabiel en goed presterend e-commerce team; 
  • Verantwoordelijk voor de performance van de webshops van BuitenHof Tuinmeubelen in 3 verschillende landen en de rapportage hierop aan de CCO; 
  • Afstemming met de Marketing Manager over online campagnes en activaties; 
  • Doorvertalen van bedrijfsdoelstellingen naar concrete doelstellingen voor het e-commerce team en de individuele teamleden; 
  • Verbinding leggen tussen winkels en e-commerce door ontwikkeling van tools en processen die bijdragen hieraan; 
  • Aansturen van bureaus en partners die voor BuitenHof Tuinmeubelen e-commerce werken, bewaking van planning, budget en voortgang; 
  • Ambassadeur van ‘digital’ in de organisatie door het delen van kennis en het begeleiden van andere afdelingen en collega’s, zodat e-commerce kan groeien: de Manager E-commerce zet e-commerce op de kaart; 
  • Acties inzetten om continu te werken aan hoge klanttevredenheid; 
  • Relevante KPI’s: omzet, marge, aandeel online, groei-%, conversieratio, klanttevredenheid/NPS. 

 

Wat zoeken wij in jou?

Een E-commerce Manager is van veel markten thuis. In de eerste plaats heb je veel inzicht en gevoel bij e-commerce en online marketing en weet je dat vanuit een analytisch oogpunt tastbaar te maken. Je bent goed bekend met processen die jouw werk mogelijk maken. Bovenal ben je scherp, snel en durf je jouw punt en belang duidelijk naar voren te brengen. Met jouw kennis en enthousiasme kun je het team naar ongekende hoogtes laten stijgen. En jij weet als geen ander hoe je de rest van de organisatie meeneemt en overtuigt met jouw ideeën van het belang van e-commerce voor de organisatie. Het is steeds weer feest als een belangrijke doelstelling bereikt is of alle to-do’s in de sprint op ‘done’ staan. Jouw energie werkt aanstekelijk en er moet serieus iets gebeuren wil je hier vanaf gebracht worden. 

Wat vragen wij nog meer? 

  • Afgeronde HBO of WO-opleiding in een commerciële of ondernemende richting; 
  • Je hebt 5-7 jaar relevante ervaring in e-commerce; 
  • Je hebt een e-commerce team geleid; 
  • Je hebt goede analytische en projectmatige vaardigheden en het vermogen om data om te zetten in inzichten, plannen en oplossingen; 
  • Kennis van project-/webshopmanagement, development, website- en conversieoptimalisatie, B2B en B2C en basiskennis (technische) SEO en performance marketing; 
  • Sterke pré: ervaring in het managen en optimaliseren van een Magento 2 e-commerce omgeving bij een retailer mét fysieke winkels; 
  • Je bent probleemoplossend, staat stevig in je schoenen en denkt in kansen; 
  • Je bent een teamplayer en zorgt voor tevreden en gemotiveerde medewerkers. 

Wat krijg je van ons?

De online activiteiten van BuitenHof Tuinmeubelen zijn sterk in ontwikkeling en vormen de belangrijkste pijler voor groei. Veel ruimte dus voor ontwikkeling in je werk. In een informele cultuur zijn alle collega’s goed bereikbaar en is er veel aandacht voor elkaar. 
 
Wat kun je verder verwachten: 

  • 32-40 uur per week 
  • Een goed salaris, afhankelijk van relevante kennis en ervaring. 
  • Laptop/telefoon van de zaak. 
  • 25 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband. 
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioenplan, korting op de zorgverzekering en reiskostenvergoeding van €0,21 per km. 
  • Thuiswerkmogelijkheden.  
  • Leuke activiteiten zoals personeelsfeesten en teamuitjes. 
  • Een interessante personeelskorting. 
  • Ruimte voor ondernemerschap. 

Interesse?

Stuur dan nu je CV en motivatie naar therese@e-linked.nl of klik op onderstaande button en solliciteer direct!  

d

Enthousiast over deze vacature? Deel de pagina met andere via:
d