Interview Linda

Linda, Manager klantenservice
Hoe ben je begonnen bij BuitenHof Tuinmeubelen?
Na een korte periode als medewerkster klantenservice ben ik verhuisd naar de groothandel Life Outdoor Living, waarna ik na enkele jaren ben doorgegroeid naar mijn huidige rol. Het is kenmerkend van BuitenHof dat ze je helpen met je plek vinden. Ik ben begonnen bij de klantenservice, toen hebben we samen naar mijn sterke kanten gekeken en daar een geschikte functie voor gezocht binnen het bedrijf.
Beschrijf in een paar korte zinnen wat Buitenhof Tuinmeubelen voor jou betekent?
Inmiddels is het voor mij niet meer het bedrijf waar ik alleen werk maar ik voel mij echt onderdeel van de familie. Dit komt omdat ik er al een langere periode werk en ik veel kansen en waardering heb gekregen vanuit het BuitenHof.
Hoe zie jij het BuitenHof DNA terug?
Doorzetter: dit herken ik in de drukkere periodes. We zetten dan als team samen onze schouders eronder.
Nuchter: ik merk dat niemand te goed is voor een taak. Iedereen staat gelijk en we gaan allemaal vol voor hetzelfde doel
Aandacht: de persoonlijke kant heb ik zelf ook meegemaakt. BuitenHof Tuinmeubelen had echt aandacht voor mij en mijn ontwikkelingen en hierdoor konden we een geschikte functie voor mij vinden. Aandacht voor de klant is ook erg belangrijk. Als je iets belooft aan een klant moet je dit ook waarmaken en daarbij altijd zorgen voor snelle reacties naar klanten toe. Aandacht voor elkaar probeer ik ook aan bij te dragen in mijn functie als leidinggevende. Wanneer ik merk dat iemand in mijn team niet helemaal op de juiste plek in het bedrijf zit dan is het aan mij om hier over te praten. Dit is hoe ik het DNA terugzie in mijn omgeving.
Waarom zou iemand volgens jou bij BuitenHof Tuinmeubelen moeten gaan werken?
Er zijn veel mensen die misschien niet goed weten wat ze willen gaan doen. Hier bij Buitenhof Tuinmeubelen word je niet in een hokje gestopt. Er wordt gekeken naar de ontwikkelingen, naar de feeling die je hebt met de producten en het bedrijf en naar waar je kansen liggen. Dit is waarom ik BuitenHof Tuinmeubelen aan iedereen kan aanraden als werkgever..
Hoe zou je de sfeer omschrijven op je werkplek?
Ik voel heel goed dat het een familiebedrijf is met hechte banden met mijn collega’s, maar dat betekent niet dat het lang leve de lol is. Ik zou het als een gezellige sfeer in een hardwerkende groep omschrijven
Wat zijn je dagelijkse taken?
Dit verschilt veel per seizoen. Als we buiten het seizoen zitten dan bestaat mijn dag uit verschillende taken zoals het evalueren van het vorige seizoen, nieuwe teams samenstellen en trainen, voorbereiden volgend seizoen en het ontwikkelen van huidige medewerkers. Tijdens het seizoen verschillen de taken elke dag omdat ik dan moet reageren op de problemen of ontwikkelingen van het huidige seizoen.
Waar haal je de meeste voldoening uit tijdens je werk?
Waar ik de meeste voldoening uithaal komt elk hoofdseizoen weer terug. Want ieder seizoen beginnen we opnieuw met alle voorbereidingen. Zoals een team samenstellen voor de klantenservice. Dit team moet op tijd zijn ingewerkt. Wanneer de drukte van het nieuwe seizoen begint weten we natuurlijk nooit precies dus dat brengt ook druk met zich mee. Als alles dan samenkomt en ik merk dat alles goed is voorbereidt dan haal ik daar veel voldoening uit.